Nov. 04, 2012

Tiden går fort, första veckan på jobbet har gått och trivs hur bra som helst! Fått en H&M bricka, eget skåp och en matbox med mitt namn på i kylskåpet. Börjar känna mig som en i gänget. Norskan är fortfarande ett litet problem ibland, jobbigt att vara så trög när kunderna frågar om hjälp. Men gäller bara att våga att ta en diskussion och så löser det sig alltid tillslut. Fick vara på underklädesavdelningen igår och gud vilket pilljobb det är att hänga upp alla trosor och bh-ar på rätt sätt. Vet ju själv hur man inte inte orkar hänga rätt när man själv provat underkläder men ah det ska jag aldrig göra om. Har börjat planera lite om jag ska komma hem vid jul och nyår. Kollat på priserna och inte alls dyrt en enkelresa på julafton hem till Strängnäs kostar 200 kronor. Ska på julbord med jobbet den 24 November som jag ser fram emot, dock ska det vara något konstigt tema och förstår inte riktigt hur jag ska klä mig men får väl googla upp det. I onsdags började jag sent så tog mig till skatteverket och fixade d-nummer och skattekort, vilket är något man behöver för att fixa norskt kontonummer. I Oslo ligger alla områden tätt intill varandra till exempel så håller de på och bygger väldigt moderna lägenheter bredvid skatteverket men vänder man sig om så ligger Grönland där. Ett område där flest invandrare bor och där man inte ska vistas sent på kvällarna. Stinas och Linas mamma och storasyster kom över till oss några dagar. Min gulliga mamma hade köpt sjukt mycket godis som de kom med. Vi skulle egentligen vara duktiga och inte äta godis, så vi köpte inte med oss något godis alls till Oslo men ja det höll inte så länge.. Hehe. Dagens planer är att tvätta och städa lägenheten, Stina håller på och laddar ner massa filmer så blir väl ett filmmaraton också. Segt att börja jobba redan imorgon min lediga dag är bara idag. Tur att man älskar jobbet. Här är två bilder från personalrummet på H&M och de nya byggnaderna vid skatteverket. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0