Lägenheten

I lördagskväll gick vi lite spontant till byn, (japp stan kallas så här ) för att se vad Oslo hade att erbjuda. Men som vi förväntade oss är det 22,24 på klubbställena och 20 till barerna och det som återstår till oss som är under 20 är lite sunkiga barer med sjukt konstiga människor. Vi hamnade tillslut på ett sånt ställe i lördags, trumpeten hette det, som var en karaokebar för 18+. Konstig vart kvällen. Vi stod i kö ganska länge fick betala 100 norska kr typ 140 svenska. Stället var litet och sjukt mycket folk. Vi hade tre korta (till och med kortare än mig) mörkhyade killar som dansade runt oss. Sen helt plötsligt mötte vi för finklädda norskar som kände för att lyfta upp oss till taket hela tiden, mitt på dansgolvet. Sen mitt i all fest musik bestämmer sig fulla människor  för att förstöra stämningen med att sjunga en depplåt, sen sjöng de flesta sjukt falskt också..Fail kväll men sitter fortfarande och garvar för mig själv för allt vart så konstigt. Förhoppningsvis så kommer utekvällarna i Oslo bli bättre. Vi får väl annars skaffa oss kompisar och gå på hemmafester istället. Här kommer det lite bilder från vår lägenhet, kommer endast bli mobilbilder men det får duga. Här har ni i alla fall utsidan av vår lägenhet, vi bor längst in på andra våningen. Sen är det en del av vårt vardagsrum och köket. Fler bilder kommer senare! Har en arbetsintervju imorgon på en butik som säljer märkeskläder, spännande!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0